קטגוריות
בלוג

מאכלים מתוקים לאחר ארוחה בשרית

מאכלים מתוקים לאחר ארוחה בשרית

בין אם אתם מארחים אצלכם במטבח או מתארחים אצל חברים או משפחה – נראה שכולנו מכירים את התחושה הזו: אחרי ארוחה בשרית מושקעת, מתחשק לנו לאזן את הטעמים ולהתפנק עם עוד משהו קטן שסוגר לנו חוויה קולינרית שלמה ומלאה. עולם הקינוחים מציע מגוון מסחרר של אפשרויות, ההיצע עלול להיות מבלבל וצריך לבחור אותו בתבונה. קינוח מתאים הוא כזה שמוציא את הסועדים עם הרגשה מספקת, בצרוף טעם מתוק של הנאה במאת האחוזים.

הדבר החשוב ביותר הוא לראות בקינוח המשך ישיר של הארוחה וחלק בלתי נפרד ממנה. ממש כשם שמתאימים את סוג היין למנות השונות – יש להקדיש מחשבה גם לקינוחים. לדוגמה, אם במרכז הארוחה פגשו הסועדים סטייק עבה ועסיסי – כדאי לשקול הגשת קינוח אוורירי וקליל מעט יותר, כדי "לשבור" את התחושה הכבדה שיוצרת המנה העיקרית ולתת את הסיום האחר, כזה שישאיר טעם מתוק בפה אבל לא יכביד יותר מדי. במקרים שכאלה מומלץ לבחור בסלט פירות, או סורבה פירותי קליל וצונן המשלב טעמים של מתוק וחמיצות עדינה. גם פבלובה המבוססת על מרנג אפוי בשילוב פירות יער יכולה להתאים כאן. לצד הקינוח או לאחריו מומלץ להגיש קפה או תה, שיעניקו לגוף את החיוניות ומידת הערנות שהוא זקוק לה לאחר ארוחה דשנה.

אם המנה העיקרית בארוחה התבססה על בשר עוף (למשל פרגית או חזה), ניתן בהחלט לפנק את הסועדים בקינוח מעט יותר "כבד", שכן המנה העיקרית קלה מעט יותר מזו המבוססת על בשר אדום. ברשימת האפשרויות כאן ניתן למצוא בין היתר מוס עשיר, פונדנט שוקולד חם, או קינוחים משמרים טריים, דוגמת עוגת שמרים עשירה בשוקולד. אם אתם מארחים, קחו בחשבון שהקינוחים הללו נחשבים מושקעים יותר, והסועדים מאוד יעריכו את מידת המאמץ שלכם למענם.

ארוחת דגים פותחת את מגוון הקינוחים האפשריים אפילו עוד יותר, בעיקר עבור מי שמקפידים על כשרות. במקרה שכזה בהחלט ניתן לשלב מכל העולמות, להגיש קינוחים אווריריים וצוננים המבוססים על קצפת, לשלב בהם פירות ודברי מאפה, או – בדומה לארוחה הבשרית – ללכת על קינוחים משמרים טריים, שיאזנו את הקלילות של הדגים שכיכבו במרכז הארוחה. לצד הקינוח או לאחריו אפשר להגיש ליקר פירותי, שיוסיף טעם ועניין ויסגור את החוויה עם חיוך.

קטגוריות
בלוג

מנות עוף חגיגיות שיתנו טעם מיוחד לאירוע

מנות עוף חגיגיות שיתנו טעם מיוחד לאירוע

 

פעם היינו מגיעים לאירוע ומחכים לרבע העוף. זו הייתה מנת הדגל לצד הבורקס, סלט הירקות עם הפיתה הצלויה והקרמשניט בטעם פרווה לקינוח. היום המצב השתנה ואנחנו נהנים מאירועים מושקעים יותר, עם קייטרינג מקצועי ויצירתי ותפריטים שלוקחים את רבע העוף, מחליפים אותו במנת חזה עוף עסיסית, תוספות מעניינות או סלטים מושקעים, מתבלים עם לחם טוב והרי לכם ארוחה למופת. ההשקעה הזו קשורה באופן ישיר לשביעות הרצון של האורחים באירוע, שרואים איך טרחתם והשקעתם כדי שהם יהנו מכל ביס.

  

למה לא לוותר על העוף?

היום, כשאנחנו חושבים על עוף אנחנו ממש לא חושבים על אותו רבע עוף מפורסם. אנחנו חושבים על חזה עוף עסיסי ברוטב מיוחד, על שניצלים עם טוויסט מעניין שמתאימים גם לילדים שמגיעים לאירוע ובדרך כלל לא כל כך מוצאים מה לאכול. אנחנו חושבים על מנות מתוחכמות שכוללות את חומר הגלם הכל כך אהוב הזה ומגישים לאורחים שלנו תפריט עם חזה העוף האהוב מבלי לשעמם.

עוף הוא חומר גלם שקולע למכנה המשותף הרחב ביותר. בישראל אנחנו גדלים לאהוב את העוף בגריל של אמא ולא מוותרים על שניצלים בכל ארוחה כשאנחנו חוזרים מבית הספר, מהתיכון, מהצבא ומהעבודה. בחירה בבשר עוף לאירועים היא בחירה נכונה אם אתם רוצים שהאורחים שלכם יהיו מרוצים.

לצד הטעם האהוב כל כך, בשר עוף הוא אופציה קלילה עבור מי שלא רוצים לאכול בשרים שמנים. חזה עוף הוא מזון דל קלוריות, עשיר בברזל וויטמינים ומתחבר לטעמים מגוונים ולסגנונות רבים.

  

מנות עוף יחודיות לאירועים

 

כמה רעיונות למנות שיעשו לכם את האירוע

 

חזה עוף בצ'ימיצ'ורי:

רוטב הצ'ימיצורי הוא אחד האהובים עלינו כאן בישראל. עשבי התיבול הטחונים עם תבלינים, לימון ושאר מרכיבים מלווים בדרך כלל מנות בשריות כמו סטייק עשיר או רוסטביף. החיבור עם חזה עוף הוא חיבור מושלם, הצ'ימיצ'ורי מעשיר את העוף, מוסיף לטעם ומדגיש אותו. מנה שכל מי שמעדיף חזה עוף על בשר אדום ישמח לקבל באירוע.

 

נתחי עוף ממולאים:

גלילות עוף ממולאות הן מנה ראשונה מרגשת במיוחד. אפשר למלא את חזה העוף בעשבי תיבול, אגוזים, ירקות, נקניקים איכותיים או כל דבר אחר שאתם אוהבים. מגלגלים את חזה העוף, צולים אותו על הגריל עד שהוא מבושל וחותכים למטבעות קטנות. מנת פתיחה נהדרת שאפשר להגיש בצלחת קטנה או על שיפוד.

  

שניצל עוף בציפוי אגוזים:

כולנו מכירים שניצלים עטופים בפירורי לחם קריספיים. אפשר להוסיף ולגוון עם אגוזים טחונים. אגוזי לוז נותנים טעם עמוק ועשיר שמשתלב נהדר עם טעם בשר העוף. כך גם אגוזי מלך, צנוברים ואפילו שומשום שחור. 

קטגוריות
בלוג

3 הטיפים שיהפכו את האירוע שלך למושלם

3 הטיפים שיהפכו את האירוע שלך למושלם

 

ארגון חתונה, בת מצווה או ברית הוא תהליך שכל הזמן מלמד אותך דברים חדשים. במהלך התהליך נפגשים עם ספקים מכל הסוגים, לומדים להכיר אטרקציות לאירועים שלא דמיינת שקיימים ומגלים שלפעמים חלום אחד על אירוע מסוים, מדוייק, הופך לחלום אחר לגמרי. לא צריך ללכת רחוק כדי לתכנן אירוע מושלם, אפשר להיעזר בנותני שירות ואטרקציות כדי ליצור רגעים קסומים ומיוחדים בלי להיכנס להוצאות בלתי אפשריות. מבחירת האוכל דרך העיצוב ועד הפקת קליפ לבת מצווה מושלמת. שלוש הצעות שיהפכו את האירוע שלך למושלם.

1. קייטרינג מיוחד ולא שגרתי – הופך אירוע לטעים יותר

אחד הדברים הכי חשובים בכל אירוע הוא האוכל. כל מי שמגיע לחתונה או לחגיגת בת מצווה מצפה פחות או יותר לאותו הדבר. מה יקרה אם האורח שלך יגיע לאירוע ויגלה שמחכה לו חגיגה קולינרית אחרת לגמרי. היום אפשר למצוא חברות קייטרינג שמציעות תפריטים קצת שונים. מארוחה צמחונית-טבעונית, דרך אירוע בהשראת ארוחות בוקר ועד לגריל אסאדו דרום אמריקאי שמחכה לאורחים בחצר האירוע. אוכל מחבר בין אנשים, משמח ומעורר את מצב הרוח – לאורחים שלך מגיעה חוויה קצת אחרת.

קייטרינג מעוצב לאירועים בבית או בשטח

2. עיצוב לפי נושא – יוצר עניין מהרגע הראשון

בין אם מדובר בחתונה או בחגיגת בת או בר מצווה, בברית או במסיבת יום הולדת עגולה וגדולה, עיצוב האירוע יאמר הרבה על ההשקעה שלך והמחשבה שהענקת לכל פרט ופרט באירוע. לא חייבים להסתפק בסידורי הפרחים השגרתיים, במפיות הלבנות ובשאר האלמנטים שאנחנו רואים בכל אירוע.

עיצוב לפי נושא יכול לחבר את האורחים לעולם הפנימי שלך ולהפוך את האירוע למעניין יותר. יש אינספור רעיונות לפריטים, למתנות קטנות, לצ'ופרים ולהפתעות שיכולות להפוך את האירוע למושלם דרך העיצוב. בהתחשב בכך שהאווירה משפיעה באופן ישיר על איך שהאורחים שלך יראו את האירוע, לא כדאי לזלזל בנושא העיצוב. כדי לחסוך בעלויות אפשר להכין חלק מהפריטים לבד.

3. הפקת שיר או קליפ – לרגעים המרגשים של האירוע

אחד הרגעים הכי מרגשים בכל אירוע הוא הרגע שבו מקדישים זמן למהות האירוע. בין אם מדובר בבת מצווה או בחתונה, אין כמו הרגע הזה שבו עוצרים הכל וצופים במצגת, קליפ או מקשיבים לברכה של מישהו אהוב.

הפקת קליפ לבת מצווה הפכה לחלק בלתי נפרד מהאירוע החגיגי. לצד הקליפ המוגמר שבדרך כלל נותר מזכרת מרתקת ומרגשת שמקרינים באירוע, גם תהליך ההפקה עצמו הוא חלק מהחוויה. חושבים יחד על שיר, נוסעים לאולפן ומקליטים, יוצרים קליפ בשיתוף החברות הכי טובות או המשפחה הקרובה ויוצרים מזכרת בלתי נשכחת.

גם באירוע כמו חתונה אפשר ליצור קליפ מרגש. התהליך כולל הקלטת שיר באולפן מקצועי, עבודה עם מפיק קליפים על הפקת הקליפ וצילום הקליפ ביום שבו כל הקרובים מתאגדים כדי להכין הפתעה לבני הזוג. לעיתים קרובות בני הזוג עצמם הם אלו שיוצרים את הקליפ והוא מהווה בעצם בידור מרגש לאורחים באירוע. 

קטגוריות
בלוג

ההבדלים בין קייטרינג בבית לקייטרינג בשטח

ההבדלים בין קייטרינג בבית לקייטרינג בשטח

לכבוד אירועים שונים, ימי הולדת, חגים, חגיגות או כל סיבה למסיבה אפשר להשתדרג מבחינה קולינרית ולהקל על החיים בזכות האפשרות להזמין שירותי קייטרינג. כיום, ניתן להזמין שירותי קייטרינג והסעדה כמעט לכל מקום. זה יכול להיות לבית, למקומות העבודה ובהחלט גם לשטח. ישנם כמה וכמה הבדלים בין קייטרינג לאירועים המתקיימים בבית לקייטרינג לאירועים בשטח ובשורות הבאות נעמוד על כמה מההבדלים הללו.

פתרונות להגשת והובלת המזון

סוג ראשון של הבדלים בין קייטרינג לאירועים בבית לקייטרינג בשטח נובע מהעובדה שיש צורך בפתרונות הגשה שונים. דבר זה נכון במיוחד כאשר מדובר באירועי שטח גדולים אך גם באירועים קטנים יותר ואפילו אינטימיים.

באירועים בשטח קייטרינג איכותי יעשה שימוש בסוגים שונים של מגשי אירוח חלבי ומגשי בשר. מגשים גדולים יהיו נוחים מאוד עבור המבלים, האורחים והסועדים ובמקרים מסוימים הם יכולים אפילו להוות חלופה לשולחנות מסודרים. ניתן להניח את אותם מגשי אירוח ומגשי בשר על גבי מעמדים נוחים והסועדים יכולים לגשת, לבחון, לבחור, ולהעמיס על גבי הצלחות. 

במקרה של קייטרינג בבית בהחלט לא חייבים לעשות שימוש במגשים גדולים להגשה ולתצוגה. מכיוון שנהוג לאכול בהסבה לשולחן, האוכל יכול להגיע במארזים שומרי חום או אחרים ולא חייבים לסדר אותם על גבי מגשים סדורים.

קייטרינג לאירועים בבית או בטבע עם Meat n' Sweets

התאמת השטח לקייטרינג

מעבר לעובדה שהאווירה שיש לסעודה בחוץ שונה לגמרי מהאווירה שמתקיימת בזמן ארוחה חגיגית או נחמדה בבית, יש הבדל גדול נוסף בין קייטרינג בבית לקייטרינג בשטח. כאשר עורכים אירוע בשטח, במיוחד אירוע גדול או מורכב, חשוב או מיוחד, ניתן לשלב את שירותי הקייטרינג ביחד עם ציוד ואביזרים להתאמת השטח לקראת מועד הארוחה. התאמת השטח, דבר שאינו קיים כאשר מזמינים שירותי הסעדה לבית כולל שימוש בעזרים כגון:

  • שולחנות וכסאות– ניתן לבחור פתרונות מגוונים, החל מבסיסיים וכלה בפינות ישיבה מעוצבות.
  • מחצלות – פתרון אפשרי נוסף שהוא גם חלופה לשולחנות וכסאות יכול להיות שימוש במחצלות או בשטיחים ואף בכריות.
  • קייטרינג בשטח ניתן בהחלט לשלב גם עם פתרונות הצללה. במידה ולא מדובר באתר מוצל על ידי עצים ובמידה ואין מסתור אחר משמש או מגשם ניתן להזמין אוהלים לרווחת הסועדים.

חשוב לציין שלא כל חברת קייטרינג ערוכה לספק מנות איכות וסוגים שונים של מטעמים לשטח. לכן, הבדל אחרון שנדגיש הוא שיש חברות שמתמחות בקייטרינג לבית, אחרות מתמחות בקייטרינג לשטח ויש גם חברות שערוכות לספק את שני הדברים גם יחד. 

קטגוריות
בלוג

איך להפיק חתונה איכותית ולא לצאת עם הפסד כספי

איך להפיק חתונה איכותית
ולא לצאת עם הפסד כספי

עונת החתונות נמצאת בשיאה ואיתה גם לא מעט זוגות שמנסים להתמודד עם ההשקעה הכספית הגדולה שכרוכה בהפקת חתונה איכותית. זוגות רבים מחפשים פתרונות יצירתיים שייצרו חסכון בחתונה ומצד שני יאפשרו להם להפיק את חתונת החלומות. איך מפיקים חתונה איכותית מבלי לצאת עם הפסד כספי בסוף האירוע? הנה כמה טיפים עבורכם.

חשוב לנהל תקציב מסודר

בחירת אולם, מספר מוזמנים, די.ג'יי, צלם או קייטרינג לחתונה שלכם – כל אלו דורשים תקציב. כשמפיקים חתונה מתמודדים עם לא מעט ספקים שכל אחד מהם נותן הצעת מחיר ונוגס מהתקציב שלכם. ניהול תקציב חתונה בצורה מסודרת – עם התייחסות לכל אחד מהצרכים שלכם בחתונה ויצירת סדר עדיפויות.

אם אין לכם מושג איך להתנהל מול כל הספקים, כדאי להיעזר במישהו שייתן לכם ייעוץ או יציע ניהול תקציב חתונה עבורכם – אבא, דוד, אח שעוסק בכלכלה או כל אדם אחר שיש לו יותר ניסיון.

לתכנן רשימת מוזמנים מוקפדת

חשוב לזכור שכל אורח בחתונה עולה לכם כסף, גם אם אתם חושבים שתקבלו את הכסף הזה בחזרה דרך הצ'ק, לא תמיד הדבר מובטח. חתונות קטנות הן בדרך כלל כלכליות יותר ויכולות להיות מדהימות גם כאשר החגיגה נעשית בהרכב מצומצם. אם אתם רוצים חסכון בחתונה כדאי לשקול צמצום של רשימת המוזמנים כך שהיא תכלול רק את מי שאתם באמת רוצים לראות מולכם ביום האירוע.

בחירת קייטרינג שמתאים לתקציב ולסוג האירוע

וגות רבים רוצים ליצור רושם אצל האורחים וחושבים בגדול, אולי גדול מדי, בעיקר אם הם רוצים לחסוך כסף. בחירת קייטרינג לחתונה תשפיע לא מעט על איך שהתקציב שלכם יתחלק בסופו של דבר. אם אתם עורכים חתונה קטנה כדאי לבחור קייטרינג לאירועים קטנים שיכול להציע ארוחה איכותית וטעימה. לא חייבים לבחור בקייטרינג שגרתי שיש בו דוכנים רבים של אוכל ועשרות מנות. אם אתם עורכים חתונה למספר מוזמנים קטן יחסית תוכלו לבחור בסעודה בסגנון אסאדו שכוללת גריל בשרים ותוספות שונות, קינוחים ושתייה. אלו מספקים לאורחים שלכם ארוחה איכותית עם תפריט ממוקד ברמה גבוהה, שבו כל פריט הוא טעים ואיכותי.

ביחרו את האטרקציות לחתונה בפינצטה

הפרחת יונים, זיקוקי דינור, בריכה עם נרות, מקהלת ילדים, זמר מפורסם…האטרקציות לחתונות היום הן מגוונות, מוגזמות ובעיקר יקרות. לא בכל חתונה צריך את כל האטרקציות, את כל המופעים, את כל השיגועים ואת כל הבלגן. לכל זוג יש את הסגנון שלו והאטרקציות צריכות לשקף את מי ומה שאתם. לכן, אם אתם רוצים לשלב אטרקציה בחתונה בלי להיכנס להוצאות מוגזמות, ביחרו במשהו שמדבר אליכם, שמרגש אתכם וגורם לכם להרגיש טוב. צמצמו את רשימת האטרקציות עד שתקבלו את המתאימות לכם ביותר.

בחירת המקום לאירוע

אחד המוקשים הכי גדולים של זוגות שרוצים להנות מחתונה איכותית אך לשמור על הוצאות שפויות הוא המקום שבו מתקיים האירוע. חשוב לבחור מקום שתרגישו בו בנוח, שמתאים למספר המוזמנים ושמציע לכם חבילה אטרקטיבית. העובדה שיש בכל אזור בארץ שפע של מקומות להתחתן בהם מאפשרת לכם לקחת את הזמן, לחפש מקום מתאים ולא להתפשר על מחיר גבוה ומופקע. חיפוש ארוך, ביקור במקומות שונים וקבלת הצעות מחיר מכמה מקומות שמתאימים לכם יובילו לבסוף לסכום מדויק שתהיו מוכנים לשלם.